wtorek, 19 lipca 2011

Serwetki i żelazko, czyli ozdobny papier

Witajcie :)

Dziś chcę podzielić się z Wami prostym sposobem na wykonanie ozdobnego papieru przy użyciu papierowych serwetek i żelazka. Kursik ten pokazał się jakiś czas temu na moim blogu ale z uwagi na spore zainteresowanie jakie wywołał i ilość maili, które wtedy dostałam zaprezentuję go i tutaj, a nóż widelec ktoś go jeszcze nie widział i chciałby spróbować ;)

Kiedyś trafiłam na ten sposób gdzieś w necie, nie pamiętam gdzie, bo wtedy tylko go spróbowałam i o nim zapomniałam.

1. Przygotowujemy sobie serwetki, kartonik lub tekturkę, bazę kartki, folię spożywczą, papier do pieczenia, nożyczki i żelazko.


2. Wycinamy kartonik / tekturkę, na której umieścimy wybrany motyw z serwetki. Ja tym razem wybrałam motyw lwendy. Następnie wycinamy takiej samej wielkości lub nieco większy kawałek serwetki, oddzielamy i pozostawiamy do wykorzystania tylko zewnętrzną jej warstwę.


3. Wycinamy folię o nieco większym rozmiarze niż kartonik i serwetka, ponieważ folia pod wpływm temperatury kurczy się i układamy najpierw kartonik, następnie folię a na wierzchu serwetkę.


4. Wszystko przykrywamy papierem do pieczenia i prasujemy dociskając żelazko. Temperatura??? Hmm zależy od żelazka, u mnie musi być na dwie kropki ale trzeba przetestować swoje ;)


5. Gdy serwetka będzie już przyklejona odcinamy nadmiar wszystkiego na około, używamy nożyczek lub gilotyny i jesczeraz przeprasowujemy przykrwając papierem do pieczenia.

6. Teraz możemy brzegi pocieniować tuszem do stempli.


Tak wygląda przygotowany ozdobny kartonik.


7. Gotowy kartoik możemy użyć do wykonania np kartki albo jako element w scrapbookingu. Aby stworzyć kartkę wystarczy przykleić go za pomocą dwustronnej taśmy 3D lub kleju Magic (tym razem użyłam tu kleju) do przygotowanej bazy, ewentualnie dodać jakieś ozdobniki (ja użyłam tylko Relief Decorfin w narożnikach) i napis (nakleiłam go przy uyciu taśmy dwustronnej 3D) i gotowe :)




Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej zabawy przy tworzeniu swoich papierów :)

17 komentarzy:

  1. genialne!przepiękny efekt.muszę spróbowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Publikowaliśmy taki kurs na Cafeart.pl jakiś czas temu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik...muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja już kiedyś próbowałam i rzeczywiście jest to super rzecz:)
    A są tak piękne wzory serwetek, że grzechem byłoby z tego nie skorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedys tak robiłam ale jest to pracochłonne ale efekt jest teraz jestem już trochę wygodna ale kursik super

    OdpowiedzUsuń
  6. Koczes, takich kursów w necie jest całe mnóstwo i nie tylko na cafearcie ,ja osobiście widziałam taki na jednym z zachodnich blogów bardzo dawno temu.
    Kursy czy to nataki papier, kwiatki czy inne rzeczy się powtarzają i żadna z nas nie przypisała sobie tego pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O widzicie, ja kiedyś też w sieci znalazłam mało czytelny kursik na ten papier i próbowałam tego triku z folią aluminiową. Nic mi nie wychodziło( durna baba ze mnie:))). Teraz na pewno się uda.
    Dzięki za rozjaśnienie tematu

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam do udziału w wymianie;)
    http://zmalowanalala.blogspot.com/2011/07/wymiana-inaczej-wymiana-u.html

    OdpowiedzUsuń
  9. czy kartonik smarujemy jakimś klejem?

    OdpowiedzUsuń
  10. ...bo mnie folia przykleiła sie tylko do serwetki

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam! Bardzo ładnie kursik, więc też miałam mój blog http://elizajagoda.blogspot.com/2011/06/kartka-z-wykorzystaniem-serwetki-krok.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O...też mam na blogu ten sam kursik , fajne rozwiązanie , a serwetki są takie śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł ,wypróbowałam wyszło !!!!
    http://nowelove.blogspot.com/p/ciekawostki.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Szczególnie przydatnym narzędziem do tego typu prac jest gilotyna do papieru https://somax.eu/47-gilotyny-i-trymery. Za jej pomocą można nadać szybko precyzyjny kształt nawet większej ilości papierów naraz. Urządzenie świetnie zastępuje tradycyjne nożyczki, które mogą czasami okazać się mało efektywne.

    OdpowiedzUsuń